מצלמות

עדשות סוני: 9 העדשות הכי טובות של חברת Sony לשנת 2020

מחפשים עדשות סוני למצלמה שלכם? רעיון מעולה! חברת סוני היא אחד השמות הכי גדולים בתחום האלקטרוניקה, ובנוסף היא גם נחשבת לאחת החברות הכי גדולות בתחום הבידור. סוני נכנסה לתעשיית הצילום קצת אחרי חברת קנון, אבל כיום יש לה מבחר עדשות ומצלמות מאוד מרשים, שהפך אותה לחברה שמאוד קשה להתחרות בה, בתחום הזה.

במדריך הזה אנחנו נראה מה הן העדשות הכי טובות שסוני מייצרת כיום, ומה בעצם הופך אותן לכל כך טובות. בחלק הראשון של המדריך תמצאו את הדירוג של העדשות הכי טובות של החברה, וישר אחרי זה תוכלו לקרוא מדריך קנייה מקיף שיעזור לכם לבחור את העדשה הכי טובה לצרכים שלכם. אז בואו נתחיל!

9 העדשות המובילות של חברת סוני לשנת 2020

לחברת סוני יש מבחר מאוד גדול של עדשות, שנוצרו במיוחד בשביל המצלמות שהחברה מייצרת. הדירוג הזה כולל את כל הדגמים הכי טובים של סוני שזמינים כיום בשוק.

הכי טובה בכללי: Sony SEL2470GM

עדשות סוני Sony SEL2470GM

יתרונות

  • לא יוצרת הבהקים או עיוותים
  • ניגודיות צבעים מצוינת
  • מנוע פוקוס מסוג Direct Drive SSM, שמספק לנו פוקוס אוטומטי שקט ומדויק
  • כמעט ואין עיוותים לאורך כל טווח הפוקוס
  • יש לה טבעת צמצם עגולה שיוצרת אפקט בוקה חלק ויפה

חסרונות

  • לפעמים היא עושה קצת עיוותים, כשמפתח הצמצם מכוון לגודל מאוד קטן

מה צלמים אומרים עליה?

עדשת הזום הזאת נותנת לנו תוצאות מאוד חדות ואיכותיות, באופן שכמעט זהה לתוצאות שאנחנו יכולים לקבל מעדשות פריים. היא מאוד טובה לשימוש יומיומי, בזכות העובדה שלפוקוס שלה יש טווח מאוד רחב ומגוון. הפוקוס שלה מאוד מהיר ומדויק, ואנחנו יכולים לשלוט בו בקלות באמצעות החוגה שעל העדשה. בנוסף, המבנה של העדשה הוא מאוד קשיח ועמיד.

למה אנחנו בחרנו בה?

העדשה הזאת משתמשת באלמנטים אספריים שמונעים עיוותים בתמונות שאנחנו מצלמים, ומספקים לנו תוצאות ברזולוציה מאוד גבוהה. יש לה טבעת צמצם עגולה שמורכבת מ-9 להבים, ומסוגלת לספק לנו אפקט בוקה ממש יפה, שמטשטש את הרקע של התמונות שלנו בצורה מאוד חלקה ועדינה. העדשה מבטיחה לספק לנו טשטוש רקע שנראה יותר טבעי. לעדשה יש מנוע פוקוס מובנה, שאנחנו יכולים להפעיל גם באופן אוטומטי וגם באופן ידני, ומספק לנו פוקוס חלק, מהיר ומדויק. היא מורכבת מאלמנטים שעשויים מזכוכית ED ומצופים בציפוי ננו AR, שמונעים השתקפויות ועיוותים שונים. בנוסף, העדשה מגיעה עם כמה מאפיינים שונים שהופכים אותה לעמידה לתנאי מזג האוויר ולאבק, כמו איטום מיוחד, טבעות מגומי, מנגנון שנועל את הזום, ומנגנון שנועל את מגן השמש של העדשה במקום.

למי היא הכי מתאימה?

המצלמה הזאת מתאימה לכל מיני סוגי צילום שונים, בזכות העובדה שיש לה טווח מאוד רחב של אורכי מוקד שונים, שכוללים גם זוויות צילום רחבות וגם זוויות ארוכות. וזאת הסיבה אנחנו יכולים להשתמש בה לצילום דיוקנים, אבל גם לצילום נופים. בנוסף, יש לה מפתח צמצם מקסימלי מעולה בשביל עדשת זום, שמספק לנו תוצאות מאוד טובות בתנאים של אור חלש.

השורה התחתונה

העדשה הזאת היא הבחירה המועדפת שלנו, בזכות העובדה שהיא מכסה טווח מאוד מרשים של אורכי מוקד, ויש לה מפתח צמצם מאוד טוב. היא מגיעה עם המאפיינים הכי מתקדמים שחברת סוני יכולה להציע כיום, כולל פוקוס אוטומטי מהיר ורזולוציה מאוד גבוהה, שמספקים לנו תוצאות באיכות מדהימה. בנוסף, היא כוללת גם הרבה מאפיינים שמגנים עליה מגורמים סביבתיים שונים, כמו אבק ומים.

במקום השני: Sony 35mm F2.8 Sonnar

עדשות סוני Sony 35mm F2.8 Sonnar

יתרונות

  • מאוד קלה וקומפקטית
  • יותר זולה משאר העדשות של סוני כיום
  • כוללת מאפיינים אספריים, שמונעים עיוותים שונים
  • יש לה מנגנון פוקוס פנימי, שמספק לנו פוקוס אוטומטי מהיר ופשוט

חסרונות

  • אין לה מייצב תמונה

מה צלמים אומרים עליה?

בגלל שזו עדשה כל כך קלה וקומפקטית, אז הרבה צלמים משתמשים בה בשביל טיולים ונסיעות (זה גם עוזר אם יש להם מצלמה לטיולים כמובן). יש לה ממשק הפעלה מאוד נוח ופשוט, והיא מספקת לנו תמונות מאוד ברורות, עם אפקט בוקה יפה. בנוסף, אין לה עיוותים או טשטושים מאוד ניכרים, אפילו לא בפינות של התמונה.

למה אנחנו בחרנו בה?

עדשת הפריים הזאת מורכבת עם רכיבים אספריים, שמונעים עיוותים מסוגים שונים ומספקים לנו תמונות עם צבעים יותר טבעיים. בנוסף, היא מגיעה עם טבעות צמצם דו צדדיות ששומרות על הצורה המעגלית שלהן לכל אורך הטווח של מפתח הצמצם, וככה הן מספקות לנו אפקט בוקה מאוד חלק. הרכיבים האספריים גם עוזרים להפחית תופעות של הבהקים או סינוורים, בזכות העובדה שהם מסוגל "לתקן" את הזווית של קרני האור שפוגעות בעדשה. העדשה גם כוללת מאפיינים שעמידים לאבק ולתנאי מזג האוויר, והיא מגיעה יחד עם פוקוס פנימי מובנה. הפוקוס הפנימי מאפשר לעדשה לשנות את הפוקוס מבלי לשנות את האורך שלה, וזה בעצם הופך את השימוש בה להרבה יותר נוח בשבילנו.

למי היא הכי מתאימה?

עדשות סוני מסוג 35 מ"מ, נחשבות לעדשות שמאפשרות לנו לקבל את התוצאות שהכי קרובות למה שהעין האנושית רואה, ובאופן כללי זה אחד מסוגי העדשות הכי פופולריים שיש. מערכת הפוקוס הפנימי כוללת גם את החיבור של הפילטרים החיצוניים, אז בעצם גם החיבור הזה לא זז בזמן שהפוקוס משתנה, וזה מאוד מקל עלינו כשאנחנו משתמשים בפילטרים שונים, ובמיוחד כשאנחנו משתמשים בפילטר מקטב. חוץ מזה, יש לה אורך מוקד שהופך אותה למאוד טובה בשביל צילום נופים, והיא מאוד מתאימה לנסיעות, בזכות הגודל הקטן והקומפקטי שלה.

השורה התחתונה

למרות שעדשות זום נותנות לנו מגוון הרבה יותר גדול במהלך הצילום, הרבה צלמים מקצועיים דווקא מעדיפים להשתמש בעדשות פריים, כי באופן כללי הן מספקות לנו תוצאות יותר חדות, והן גם בדרך כלל יותר זולות וקומפקטיות. בנוסף, העדשה הזאת מורכבת מאלמנטים מאוד איכותיים, ויש לה מערכת פוקוס פנימי שאנחנו יכולים להפעיל גם באופן ידני, אם אנחנו רוצים יותר שליטה על תהליך הצילום.

התמורה הכי טובה למחיר: Sony 55mm F1.8 Sonnar

עדשה של חברת סוני Sony 55mm F1.8 Sonnar

יתרונות

  • מבנה שעמיד לאבק ולמים
  • מפתח צמצם טוב, שמספק לנו תוצאות טובות בתנאים של אור חלש
  • אלמנטים עם ציפוי T*, שמונעים הבהקים והשתקפויות
  • טבעת צמצם עגולה שמורכבת מ-9 להבים, ומספקת לנו אפקט בוקה חלק
  • מנוע פוקוס לינארי פנימי, שפועל באופן חלק ושקט

חסרונות

  • לפעמים עושה קצת עיוות "חבית", אבל אפשר לתקן את זה בקלות

מה צלמים אומרים עליה?

זאת עדשה מאוד חדה, שמספקת לנו תוצאות מצוינות, ובלי שום עיוותים, גם כשאנחנו מצלמים במפתח הצמצם המקסימלי. בנוסף, יש לה מחיר נמוך, בהתחשב ברזולוציה הגבוהה שלה. היא מספקת לנו אפקט בוקה פשוט מושלם, והיא מגדילה את אורך המוקד באופן אוטומטי כשאנחנו משתמשים בה עם מצלמות שאנחנו צריכים לחשב את מקדם הקיטוע (כלומר, כשקיים איזשהו פער בין זווית הצילום של חיישן התמונה לזווית הצילום של העדשה), וזה ממש משפר את האיכות של תמונות הדיוקן שאנחנו מצלמים איתה.

למה אנחנו בחרנו בה?

בדרך כלל עדשות פריים נחשבות לעדשות יותר חדות מעדשות זום, אבל העדשה הזאת פשוט עולה מעל ומעבר לכל הציפיות שלנו. היא מספקת לנו מפתח צמצם מאוד רחב ורכיבים אספריים עם ציפוי מסוג T*, שמונעים עיוותים מכל הסוגים. טבעת הצמצם שלה שומרת על הצורה המעגלית שלה לאורך כל טווח התנועה של הצמצם, ונותנת לנו אפקט בוקה טבעי וחלק.

למי היא הכי מתאימה?

זאת עדשת פריים מסוג 55 מ"מ, שנועדה להתחבר למצלמות פול פריים עם חיבור מסוג E. אנחנו יכולים להשתמש בעדשה עם אורך מוקד כזה בשביל צילום דיוקנים ארוכים, אבל אנחנו גם יכולים להשתמש בה בשביל צילום נופים. בנוסף, היא מגיעה עם מכסה עדשה ומבנה שמגנים עליה מההשפעות של תנאי מזג האוויר השונים, ובזכות זה אנחנו יכולים להשתמש בה בחוץ, מבלי לדאוג שיקרה לה משהו. כשאנחנו משתמשים בה עם מצלמות APS-C, אורך המוקד שלה משתנה באופן אוטומטי, כדי שהיא תעבוד יותר טוב עם המצלמה, והוא יכול להגיע אפילו עד 82 מ"מ.

השורה התחתונה

באופן כללי, העדשות של חברת סוני, ובמיוחד העדשות מסוג E שנועדו למצלמות פול פריים, נחשבות ליחסית יקרות בהשוואה למוצרים אחרים בשוק כיום, אבל העדשה הזאת באמת זמינה במחיר הרבה יותר נוח. היא מספקת לנו תמונות חדות ורזולוציה גבוהה, שאנחנו יכולים להשוות לתוצאות של רוב עדשות ה-50 מ"מ של חברת קנון. בנוסף, יש לה גודל טוב (היא לא גדולה או כבדה מדי), אז אנחנו יכולים לקחת אותה איתנו בקלות לטיולים, או לצילומים של יום שלם.

הכי טובה לצילום דיוקנים: Sony SEL85F18 85mm

עדשת סוני Sony SEL85F18 85mm

יתרונות

  • טבעת צמצם שמורכבת מ-9 להבים, ומספקת לנו אפקט בוקה מאוד טבעי
  • יש לה גם פוקוס אוטומטי וגם ופוקוס ידני, ואפשר להחליף ביניהם בלחיצת כפתור
  • היא מורכבת מאלמנטים שעשויים מזכוכית ED, ומפחיתים סטיות כרומטיות
  • אפשר להשתמש בה לצילום דיוקנים, גם עם מצלמות פול פריים וגם עם מצלמות APS-C
  • יש לה מפתח צמצם משתנה, שכולל מפתח מקסימלי מעולה, בשביל צילום בתנאים של אור חלש

חסרונות

  • לפעמים היא עושה לתמונות פינות כהות, כשאנחנו מצלמים במפתח צמצם גדול

מה צלמים אומרים עליה?

העדשה הזאת נותנת לנו תמורה מעולה בשביל המחיר שלה. היא מספקת לנו תוצאות מאוד חדות לאורך כל שטח תמונה. היו צלמים שהשוו את התוצאות שלה לתוצאות שאנחנו יכולים לקבל מהעדשות ששייכות לסדרת G של חברת סוני, והעדשות האלה הרבה יותר יקרות ממנה. באופן כללי, רוב הצלמים הופתעו שהיא מספקת רזולוציה כל כך גבוהה, בהתחשב במחיר הנמוך שלה. היא בדרך כלל משמשת לצילום דיוקנים, בזכות אורך המוקד הארוך שלה.

למה אנחנו בחרנו בה?

לעדשה הזאת יש טבעת צמצם שמורכבת מ-9 להבים, ומפתח צמצם מקסימלי של f/1.8, שמספקים לנו תמונות מאוד חדות וברזולוציה מאוד גבוהה, בכל תנאי האור האפשריים. בנוסף, יש לה כפתור מאוד נוח שמאפשר לנו להחליף בקלות בין פוקוס אוטומטי לפוקוס ידני. יש לעדשה מנוע פוקוס פנימי שנותן לנו תוצאות מאוד מהירות וחלקות, והיא מורכבת מאלמנטים של זכוכית ED, שמונעים סטיות כרומטיות והבהקים.

למי היא הכי מתאימה?

זאת עדשה מושלמת בשביל צילום דיוקנים. אורך המוקד הארוך שלה מייצר בשבילנו, יחד עם טבעת הצמצם העגולה שלה, תמונות מאוד חדות שיש להן רקע עם אפקט בוקה מאוד טבעי – מאפיינים מדהימים בשביל צילום דיוקנים. בנוסף, יש לה מפתח צמצם של f/1.8 שעוזר לנו לצלם תמונות טובות גם בתנאים של אור חלש או בלילה.

השורה התחתונה

זאת עדשה די זולה, שמספקת לנו תמונות מאוד חדות, שאין בהם כמעט שום עיוותים או סטיות כרומטיות. היא בעצם מין סוג של עדשת טלפוטו בינונית – עדשות טלפוטו הן עדשות שמצלמות אובייקטים שנמצאים רחוק, אבל הן גורמות להם להיראות יותר קרובים ממה שהם באמת, מבלי לפגוע ברזולוציה או בחדות של התמונה. בנוסף, העדשה מורכבת מאלמנטים שעשויים מזכוכית ED, שמונעים הבהקים ועיוותים אחרים.

הכי טובה לוידאו: Sony FE 70-300mm SEL70300G

עדשת סוני Sony FE 70-300mm SEL70300G

יתרונות

  • עושה ממש מעט עיוותים וסטיות
  • מגיעה עם מייצב תמונה אופטי מסוג SteadyShot, שמספק לנו תמונות מאוד חדות
  • המבנה של העדשה עשוי ממתכת, אז הוא מאוד עמיד וקשיח
  • טבעת הצמצם העגולה מספקת לנו בוקה מאוד חלק
  • מנוע פוקוס פנימי, שנותן פוקוס אוטומטי מאוד חלק ומהיר

חסרונות

  • קצת כבדה וגדולה

מה צלמים אומרים עליה?

זאת עדשה מאוד חדה. מפתח הצמצם שלה יכול להיות יותר טוב, אבל בסך הכל היא עדשה מצוינת. מייצב התמונה שלה עוזר לנו לצלם בקלות אובייקטים שזזים, ואיכות התמונה שלה נשארת זהה לאורך כל שטח התמונה. היא מאוד קשיחה ועמידה, והיא מגיעה עם טבעת פוקוס מאוד חלקה ונוחה. נראה שהשימוש העיקרי שלה הוא לצילום טבע וחיות בר.

למה אנחנו בחרנו בה?

העדשה הזאת מספקת לנו ניגודיות צבע מאוד טובה לאורך כל שטח התמונה, אפילו בקצוות. היא מורכבת מאלמנטים ממש מדויקים עם ציפוי ננו, שנפטרים בשבילנו מכל מיני ההשתקפויות, כשאנחנו מצלמים בתנאים של אור מאוד חזק. הציפוי הזה גם מונע הבהקים, ונותן לנו תוצאות חדות. מייצב התמונה המובנה מספק לנו תמונות מאוד ברורות, גם בתנאים של אור חלש וכשאנחנו מצלמים אובייקטים שזזים. בנוסף, יש לה הגדלה של 0.31x, ששומרת על החדות בכל שטח התמונה.

למי היא הכי מתאימה?

לעדשה הזאת יש מייצב תמונה פנימי ומנוע פוקוס לינארי, שמספקים לנו פוקוס אוטומטי מהיר, חלק ומאוד מדויק. אלה מאפיינים פשוט מושלמים בשביל צילום קטעי וידאו באיכות HD חלקה, יחד עם תמונות ממש חדות. זאת בעצם עדשת טלפוטו, עם טווח שכולל אורכי מוקד ארוכים במיוחד. זאת עדשה מצוינת בשביל צילום טבע, כי היא יכולה לצלם אובייקטים שנמצאים מאוד רחוק מאיתנו, בצורה מאוד ברורה וחדה.

השורה התחתונה

כמו הרבה עדשות סוני, גם העדשה הזאת מגיעה עם טבעת צמצם שמורכבת מ-9 להבים, ואלמנטים שעשויים מזכוכית ED עם ציפוי ננו, שמספקים לנו תוצאות ברזולוציה מאוד גבוהה, ועם מעט מאוד עיוותים. המבנה שלה עשוי ממתכת ויש לו כפתורים אטומים, ככה שהיא עמידה לאבק וללחות. היא משתמשת במנוע פוקוס לינארי פנימי, שנותן לנו פוקוס אוטומטי מאוד מהיר ושקט.

הכי טובה לצילום נופים: Sony FE 16-35mm F2.8

עדשה של חברת סוני Sony FE 16-35mm F2.8

יתרונות

  • יש לה גם פוקוס אוטומטי וגם פוקוס ידני
  • טבעת צמצם שמורכבת מ-11 להבים, ומספקת לנו אפקט בוקה מאוד חלק
  • מספקת לנו רזולוציה טובה בכל שטח התמונה
  • מגיעה עם מפתח צמצם מקסימלי טוב, שנותן לנו תוצאות טובות בתנאים של אור חלש

חסרונות

  • לפעמים היא עושה עיוות, שמעגל קצת את הפינות של התמונה, כשאנחנו מצלמים באורך המוקד הכי רחב שלה

מה צלמים אומרים עליה?

זאת עדשה למצלמה שבנויה מאוד טוב – היא מאוד קשיחה ויחד עם זאת, היא גם קלה וקומפקטית. לפעמים היא עושה קצת עיוות מסוג "עין הדג", כשאנחנו מצלמים באורך המוקד הכי רחב שלה. יש אנשים שזה מפריע להם, ויש אנשים שדווקא מעדיפים את זה ככה. מאוד קל לתחזק אותה, כי יש לה כל מיני מאפיינים שהופכים אותה לחסינה לאבק. בנוסף, הרבה צלמים אהבו לקחת אותה איתם לטיולים ונסיעות, בזכות העובדה שהיא כל כך קלה.

למה אנחנו בחרנו בה?

העדשה הזאת משתייכת לסדרת העדשות G Master של חברת סוני, שנחשבת לסדרה הכי יוקרתית ואיכותית של החברה כיום. היא בנויה באופן שמספק לנו תמונות מאוד מפורטות, עם רזולוציה ממש גבוהה. היא מורכבת מרכיבים אספריים מתקדמים, שנותנים לנו דיוק של עד 0.01 מיקרון, ומפחיתים עיוותים וסטיות מסוגים שונים. טבעת הצמצם העגולה שלה מורכבת מ-11 להבים, ועושה אפקט בוקה מאוד טבעי וחלק. יש לה מנוע פוקוס פנימי מסוג DDSSM, שעובד בצורה מאוד מהירה ומדויקת. בנוסף, העדשה מצופה לגמרי בציפוי פלואור שהופך אותה לעמידה נגד אבק ולחות.

למי היא הכי מתאימה?

עדשת הזום הזאת כוללת רק אורכי מוקד רוחביים, אז היא הכי מתאימה לצילום נופים ואדריכלות. בנוסף, מפתח הצמצם שלה מספיק רחב כדי לספק לנו תוצאות מצוינות, גם בתנאים של אור חלש. יש לה מנוע פוקוס פנימי מסוג Direct Drive SS שמאפשר לנו להתמקד על האובייקטים שלנו בצורה כל כך חלקה ושקטה, שאנחנו אפילו יכולים להשתמש בו בזמן צילום וידאו באיכות HD.

השורה התחתונה

זאת עדשת פול פריים עם חיבור מסוג E ששייכת לסדרת העדשות G Master של חברת סוני. היא הרבה יותר יקרה משאר העדשות שנמצאות בדירוג שלנו, אבל תג המחיר הגבוה גם מבטיח לנו איכות הרבה יותר גבוהה, חסינות לתנאי מזג האוויר, ומבנה מאוד קשיח ועמיד. בנוסף, היא מורכבת מאלמנטים שעשויים מזכוכית ED וזכוכית XA עם ציפוי ננו, שמספקים לנו תוצאות מאוד חדות, עם כמה שפחות עיוותים או סטיות.

עדשת הזום הכי טובה: Sony FE 70-200mm f/2.8 GM

עדשת זום של חברת סוני Sony FE 70-200mm f2.8 GM

יתרונות

  • מגיעה עם טכנולוגיה מובנית לייצוב תמונה
  • המבנה שלה עמיד לאבק ולחות
  • טבעת הצמצם מורכבת מ-11 להבים, ומספקת לנו אפקט בוקה חלק ויפה
  • הפוקוס האוטומטי עובד מאוד חלק ומהר, והוא מתאים לצילום תמונות ווידאו
  • מפתח הצמצם המקסימלי שלה מאוד טוב בשביל צילום בתנאי אור שונים

חסרונות

  • הרבה יותר יקרה מהרבה עדשות סוני שזמינות כיום בשוק

מה צלמים אומרים עליה?

זאת העדשה המושלמת בשביל צילום דיוקנים. יש לה פוקוס מאוד מהיר ומפתח צמצם מצוין, שאפילו מצליחים לשפר את איכות הוידאו שמצלמים איתה. היא מספקת לנו תוצאות עם רזולוציה ממש חדה ובוקה מאוד חלק ויפה. המערכת לייצוב התמונה עושה עבודה מדהימה, ונותנת לנו תוצאות מאוד חדות. זאת עדשה כבדה, אבל עדשות טלפוטו הן בדרך כלל כבדות, בגלל שהן צריכות לספק לנו אורך מוקד מאוד גדול, שעדיין אי אפשר להכניס לעדשה יותר קומפקטית. בנוסף להכל, היא גם עדשת זום.

למה אנחנו בחרנו בה?

עדשת הטלפוטו הזאת משתייכת לסדרת העדשות G של חברת סוני. זה אומר שיש לה מבנה יותר קשיח ועמיד, ורזולוציה יותר טובה, בהשוואה לרוב המוצרים של סוני כיום. טבעת הצמצם העגולה שלה שמורכבת מ-11 להבים, שומרת על הצורה שלה לאורך כל הטווח של מפתח הצמצם, וככה היא מספקת לנו אפקט בוקה ממש טבעי ויפה. היא מגיעה עם טכנולוגיית פוקוס "צף", שמפחיתה עיוותים וסטיות, גם במידת ההגדלה המקסימלית שלה. העדשה הזאת גם כוללת מאפיין מסוג Parfocal, שבעצם שומר שהפוקוס יישאר נעול על האובייקט שאנחנו מצלמים בזמן שאנחנו עושים זום, ממש כמו במצלמת וידאו. בנוסף, העדשה מורכבת מאלמנטים מזכוכית ED עם ציפוי מסוג Nano AR, שמפחיתים הבהקים ומשפרים את הרזולוציה. טכנולוגיית הפוקוס של העדשה היא פנימית לחלוטין, וכוללת מייצב תמונה אופטי מסוג SteadyShoy עם ציר של 5 כיוונים.

למי היא הכי מתאימה?

העדשה הזאת היא עדשת טלפוטו. עדשות סוני כאלה בדרך כלל משמשות בשביל צילום של אובייקטים שנמצאים במרחק מאוד גדול מאיתנו, או שהם זזים מאוד מהר. יש לה מייצב תמונה ומאפיין Parfocal, שהופכים אותה למאוד טובה גם בשביל צילום וידאו. היא גם מצוינת בשביל צילום דיוקנים, בזכות העובדה שיש לה טווח רחב של אורכי מוקד שמתחיל ב-70 מ"מ, וטבעת צמצם שמורכבת מ-11 להבים.

השורה התחתונה

עדשות טלפוטו הן בדרך כלל מאוד יקרות וכבדות. זה אומר שבאופן כללי הן יותר מתאימות בשביל צלמים מקצועיים, בגלל שהן מתאימות לסוגי צילום מאוד ספציפיים, ובגלל שיש להן מחיר גבוה. יחד עם זאת, המחיר הגבוה של העדשה הזאת הוא לא כזה עניין משמעותי, בשביל מי שמחפש בדיוק את מה שהיא יכולה לספק. בנוסף, יש לה מבנה מאוד חזק ועמיד שמגן עליה מתנאי מזג האוויר. בדרך כלל משתמשים בעדשה הזאת עם חצובה, בגלל שהיא כל כך גדולה.

עדשת המאקרו הכי טובה: Sony SEL90M28G

יתרונות

  • יש לה טבעת צמצם עגולה, שמספקת לנו אפקט בוקה חלק
  • שני מנועי פוקוס מסוג DDSSM, שנותנים לנו פוקוס מאוד מדויק
  • עמידה לאבק וללחות
  • מגיעה עם טכנולוגיית פוקוס צף
  • יש לה מייצב תמונה מובנה, שמספק לנו תמונות מאוד חדות

חסרונות

  • המנוע של הפוקוס האוטומטי קצת איטי

מה צלמים אומרים עליה?

זאת עדשה מצוינת בשביל צילומי קלוז-אפ. היא מצלמת תמונות ממש יפות שכוללות המון פרטים מאוד חדים, והמבנה שלה מאוד קשיח ועמיד. בנוסף, לצילום מאקרו, היא גם משמשת לצילום דיוקנים, ואנחנו יכולים לראות את החדות המדהימה שלה בכל שטח התמונה. הפוקוס שלה הוא קצת יותר איטי, בהשוואה לעדשות אחרות שזמינות בשוק כיום, אבל הוא מאוד מדויק ושקט.

למה אנחנו בחרנו בה?

העדשה הזאת משתמשת בשני מנועי פוקוס מסוג Direct Drive, שנותנים לנו פוקוס מאוד מדויק, וגם יש לה מייצב תמונה מובנה, שעוזר לנו לצלם תמונות וקטעי וידאו יציבים, מבלי שנצטרך להשתמש בחצובה. בנוסף, טבעת הצמצם העגולה שלה מספקת לנו אפקט בוקה טבעי וחלק, והיא גם חסינה לאבק וללחות. טכנולוגיית הפוקוס "הצפה" שלה נותנת לנו תוצאות ברזולוציה מאוד גבוהה, לאורך כל הטווח של אורכי המוקד השונים שלה.

למי היא הכי מתאימה?

לעדשה הזאת יש אורך מוקד של 90 מ"מ, שמתאים במיוחד בשביל צילום דיוקנים וצילומי קלוז-אפ. יש לה גם מייצב תמונה מובנה וטכנולוגיית פוקוס "צפה", שעוזרים לנו לקבל תמונות וקטעי וידאו יותר חלקים וטבעיים. בנוסף, יש לה פילטר שמגן עליה מקרינת UV, אז אנחנו יכולים להשתמש בה גם בתנאים של חום מאוד קיצוני.

השורה התחתונה

העדשה הזאת נכללת בקטגוריה של עדשות מאקרו, למרות שהיא מתאימה גם לסוגי צילום נוספים. יש לה מרחק פוקוס מינימלי טוב, שמאפשר לנו לצלם צילומי קלוז-אפ מאוד ברורים, ובלי עיוותים או סטיות. בנוסף, יש לה מייצב תמונה מובנה, ומאפיינים שונים שמגנים עליה מאבק ולחות, ומונעים נזקים שהם יכולים לגרום למעטפת העדשה או לעדשה עצמה.

עדשת הפריים הכי טובה: Sigma 50mm F1.4 ART DG HSM

עדשת פריים Sigma 50mm F1.4 ART DG HSM

יתרונות

  • האלמנטים שלה מצופים בציפוי רב שכבתי, שמספק לנו תמונות יותר חדות
  • היא אפשרות יותר זולה, שמתאימה למצלמות של סוני
  • יש לה מנוע פוקוס מסוג HSM, שנותן לנו פוקוס אוטומטי מאוד מהיר וחלק
  • היא עובדת עם תוכנת המחשב Optimization Pro של חברת Sigma
  • מפתח הצמצם המקסימלי שלה מאוד טוב בשביל צילום בתנאים של אור חלש

חסרונות

  • הפוקוס האוטומטי שלה לא מאוד מדויק

מה צלמים אומרים עליה?

זאת עדשה ממש עמידה, ויש לה מבנה שבנוי בצורה מאוד איכותית. לפעמים קצת קשה להפעיל את הפוקוס שלה, אבל למרות זאת, היא מספקת לנו תוצאות חדות, עם ניגודיות מאוד טובה. היא עושה אפקט בוקה ממש יפה, והיא זמינה במחיר מאוד נוח, בהתחשב באיכות הגבוהה שלה. יש לה חיבור אטום שמונע בעיות שיכולות להיגרם בגלל תנאי מזג האוויר, או בגלל אבק.

למה אנחנו בחרנו בה?

העדשה הזאת היא אחת מהעדשות המיוחדות שחברת Sigma ייצרה במיוחד כדי שיתאימו למצלמות של סוני. היא יותר זולה מהעדשות של סוני (זה תמיד יתרון גדול), ויש לה מפתח צמצם מקסימלי מאוד טוב של f/1.4, שלא קל למצוא בעדשות של סוני. היא מורכבת מאלמנטים שעשויים מזכוכית LD עם ציפוי רב שכבתי, שמספקים לנו תמונות ממש חדות, ומונעים הבהקים. בנוסף, היא מגיעה כלולה עם מכסה קדמי ואחורי, שמגנים על העדשה מתנאי מזג האוויר.

למי היא הכי מתאימה?

לעדשה הזאת יש אורך מוקד של 50 מ"מ, אז היא יכולה להתאים למגוון גדול של סוגי צילום שונים. באורך המוקד הזה אנחנו יכולים לצלם גם תמונות דיוקן וגם תמונות נופים מאוד טובות. יש לה מפתח צמצם מקסימלי של f/1.4, שמאפשר לנו לצלם תמונות מצוינות גם בתנאים של אור חלש, ואפילו באור הלילה. יש לה חיבורים שונים כדי שהיא תוכל להתאים למצלמות מסוגים שונים, אז היא גם יכולה להתאים אפילו למצלמות עם חיבור מסוג A.

השורה התחתונה

חברת Sigma היא אחת מ-3 החברות היחידות בתעשייה כיום, שמייצרות עדשות שמתאימות למצלמות של סוני. העדשות שלה נחשבות כעדשות מאוד איכותיות, והן מספקות לנו תמונות ברזולוציה ממש גבוהה. עדשת ה-50 מ"מ הזאת נותנת לנו ניגודיות חדה בכל שטח התמונה, בלי שום עיוותים או סטיות. אנחנו יכולים להשתמש בה גם עם מצלמות APS-C, בזכות העובדה שיש לה אורך מוקד מאוד יעיל שמשתנה באופן אוטומטי ל-75 מ"מ.

עדשות סוני: מדריך קנייה

3 אנשים מסתכלים על המסך של המחשב ומנהלים דיון מקצועי

לבחור עדשה בשביל מצלמה של חברת סוני, זה בדיוק כמו לבחור עדשה בשביל כל מצלמה אחרת. קודם אנחנו צריכים לבדוק מה סוג החיבור שיש למצלמה שלנו ואיזה חיישן תמונה יש לה, ואז אנחנו יכולים לחפש עדשה מתאימה, שיש לה מבנה איכותי ועמיד, ושתספק לנו תמונות חדות.

ייצוב תמונה

ייצוב תמונה זה מאפיין בסיסי, שאנחנו יכולים לקבל כיום כמעט בכל עדשה מודרנית. לעיתים קרובות, הידיים שלנו קצת רועדות באופן טבעי בזמן שאנחנו מצלמים, ואז אנחנו מקבלים תמונות פחות חדות, או אפילו מטושטשות. הטכנולוגיה של ייצוב התמונה בעצם פותרת בשבילנו את הבעיה הזאת, מעלימה את הטשטושים בתמונות, ומספקת לנו תוצאות הרבה יותר חדות. המאפיין הזה גם מאוד שימושי כשאנחנו רוצים לצלם אובייקטים שזזים, או כשאנחנו מצלמים בתנאים של אור חלש –כשאנחנו מצלמים בלילה, אנחנו צריכים להפחית את מהירות התריס, כדי להכניס למצלמה כמה שיותר אור. זה אומר שהתריס צריך להישאר פתוח לאורך יותר זמן מבדרך כלל, וזה מגדיל את הסיכויים שהמצלמה תרעד או תזוז.

גיוון

אנחנו יכולים לבחור עדשה עם אורך מוקד מסוים, או לבחור עדשה מסוג זום שתהיה מתאימה לכמה סוגי צילום שונים. עדשות זום הן עדשות מאוד נוחות בשביל שימוש כללי, או כשאנחנו נוסעים לאנשהו ורוצים לצלם כל מיני דברים שונים. העדשות האלה יכולות להגיע עם טווח מאוד גדול של אורכי מוקד.

לעומת זאת, עדשות פריים הן עדשות שצלמים מקצועיים בדרך כלל יותר אוהבים להשתמש בהן, כי הן נותנות לנו יותר שליטה על תהליך הצילום, ובאופן כללי יש להן מפתח צמצם יותר גדול בהשוואה לעדשות זום.

תקציב

עדשות סוני הן לא מוצר זול. אנחנו יכולים למצוא עדשות שהמחיר שלהן הוא יותר מ-10,000 ש"ח, אז מאוד חשוב לקחת בחשבון את גובה התקציב שלנו כשאנחנו הולכים לקנות עדשה. עדשות באיכות גבוהה כוללות הרבה מאפיינים שונים, שיכולים להעלות את המחיר. ייצוב תמונה, ציפוי אופטי, עמידות לתנאי מזג האוויר או איכות הייצור – כל הדברים האלה יכולים להשפיע על המחיר של העדשה, אבל זה לא אומר שכל העדשות יקרות. אנחנו יכולים למצוא עדשות טובות שגם מגיעות במחיר נוח. הדירוג שלנו כולל עדשות במגוון מחירים מאוד רחב.

מה ההבדל בין עדשות סוני שונות?

כל עדשה היא שונה, ומתאימה לסוגי צילום מסוימים. אנחנו יכולים לראות את ההבדלים בכל מיני מאפיינים שונים, כמו למשל באורך המוקד, מפתח הצמצם, סוג החיבור למצלמה וכו'. זה לא אומר שעדשה אחת היא יותר טובה מעדשה אחרת, אלא פשוט שכל עדשה עוצבה ככה שהיא תתאים יותר טוב למצלמות מסוימות, או לסוגים מסוימים של צילום.

הנה כמה דרכים שבהן עדשות מסוימות יכולות להיות שונות מעדשות אחרות:

חיבור למצלמה

העדשות של סוני מגיעות עם חיבור אחד למצלמה, מתוך שני סוגים אפשריים: חיבור מסוג A, או חיבור מסוג E. למעשה, החיבורים האלה מתאימים לסוגים שונים של מצלמות.

חיבור מסוג A מתאים למצלמות שמגיעות עם מראה שקופה. רק לחברת סוני יש מצלמות מהסוג הזה, והן בעצם מצלמות שמגיעות עם מראה קטנה בפנים שעוזרת לשלוח את האור מבחוץ אל חיישן התמונה של המצלמה, ואל החיישן של מערכת הפוקוס האוטומטי. המצלמות האלה משמשות כמובן לצילום תמונות, אבל הן יכולות גם לצלם קטעי וידאו באיכות HD.

חיבור מסוג E מתאים למצלמות ללא מראה. המצלמות האלה נועדו להיות יותר קומפקטיות, ובגלל זה לפעמים יש להן מאפיינים שבנויים בצורה יותר קטנה או מוגבלת, ביחס למצלמות עם שכן יש להן מראה. לדוגמה, במצלמות כאלה המרחק שבין העדשה לבין חיישן התמונה (FFD) הוא יותר קטן.

חיישן התמונה

חיישן התמונה, שידוע גם בתור פריים, קובע כמה אור המצלמה יכולה לקלוט, ומה יהיה גודל השטח שהמצלמה תהיה מסוגלת לכלול בתוך התמונות שלה. עדשות סוני שונות מיוצרות עם חיבור מסוים, כדי שאורך המוקד והאופן שבו האור נכנס לעדשה, יהיו מתאימים לחיישן התמונה של המצלמה. יש שני סוגי חיישנים עיקריים, שכל יצרן משתמש בהם: APS-C ופול פריים.

מצלמות עם חיישן תמונה מסוג פול פריים מספקות לנו פריים מלא, אז אנחנו לא צריכים לדאוג שיהיו הפרשים בין זווית הצילום של חיישן התמונה לזווית הצילום של העדשה, גם אם אורך המוקד של העדשה מאוד שונה מאורך המוקד של חיישן התמונה.

לעומת זאת, מצלמות עם חיישן תמונה מסוג APS-C הן יותר קטנות ממצלמות פול פריים, ובמקרה של חברת סוני המידות שלהן הן בדרך כלל 23.5 מ"מ רוחב ו-15.6 מ"מ אורך.

אם נתעלם לרגע מהסוג של החיבור עצמו, אז באופן עקרוני אנחנו כן יכולים להשתמש בעדשות מכל הסוגים עם שני חיישני התמונה האלה, אבל זה פשוט אומר שנקבל תמונות קצת יותר קטנות, אם העדשה לא מתאימה לחיישן.

אורך המוקד ומפתח הצמצם

עוד שני דברים מאוד משמעותיים שמשתנים בין סוגי העדשות השונים, הם כמובן אורך המוקד ומפתח הצמצם. בנוסף לחלוקה בין סוגי החיבורים, יש לעדשות עוד קטגוריה שבה הן מתחלקות לשני סוגים – עדשות מסוג פריים או עדשות מסוג זום.

עדשות זום מאפשרות לנו לצלם במגוון רחב של אורכי מוקד שונים. עדשות פריים, לעומת זאת, מגיעות רק עם אורך מוקד אחד שאנחנו לא יכולים לשנות, וזאת הסיבה שהן בדרך כלל משמשות לסוגי צילום מסוימים – זאת עובדה ידועה, שעדשות עם אורך מוקד (או זווית צילום) רחב משמשות לצילום נופים, ועדשות עם אורך מוקד ארוך משמשות לצילום דיוקנים.

עכשיו אנחנו מגיעים למפתח הצמצם. מפתח הצמצם פשוט קובע כמה אור יגיע לחיישן התמונה, באמצעות שליטה על הגודל של הפתח שדרכו נכנס האור. ככל שהפתח יותר גדול, אז נקבל תמונות יותר טובות כשאנחנו נמצאים בתנאים של אור חלש, או מצלמים בלילה. לכל עדשה יש מפתח צמצם מקסימלי שונה, והמפתח המקסימלי שנחשב להכי טוב הוא f/1.4 או F/1.8. כמו אורך המוקד, גם מפתח הצמצם יכול להיות קבוע או משתנה. עדשות עם מפתח צמצם קבוע הן בדרך כלל יותר יקרות ומשוכללות.

מה צריך לדעת לפני שקונים עדשות סוני?

הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאנחנו הולכים לקנות עדשה של חברת סוני, או של כל חברה אחרת:

מצלמה ללא מראה

חברת סוני מייצרת גם מצלמות עם מראה וגם מצלמות ללא מראה, אבל היא הכי ידועה בזכות המצלמות ללא מראה שלה שמגיעות עם חיבור מסוג E. רוב העדשות שראינו ברשימה הזאת משתייכות לסוג הזה בעצמן. המצלמות האלה הן מאוד קטנות וקומפקטיות, ובו זמנית מספקות לנו איכות תמונה מאוד מקצועית וחדה, וזאת הסיבה שהן כל כך פופולריות. אנחנו יכולים למצוא עדשות מסוג E בגדלים שמתאימים גם למצלמות פול פריים וגם למצלמות APS-C.

מחיר גבוה

עדשות סוני נחשבות באופן כללי לעדשות שיש להן מחיר גבוה, ביחס לעדשות אחרות בשוק כיום. טווח המחירים שלהן בדרך כלל רק מתחיל ב-1,600 ש"ח, וגם רוב המוצרים שרשומים בדירוג שלנו זמינים במחירים יחסית גבוהים. יחד עם זאת, המחיר הגבוה גם מגיע עם איכות מאוד גבוהה. עדשות סוני הן חלק מהעדשות הכי איכותיות שקיימות כיום בשוק באופן כללי, והן בנויות מחומרים מאוד קשיחים ועמידים.

ציפוי אופטי

הציפוי האופטי הוא בעצם שכבות מאוד דקות של ציפוי מיוחד, שמרוחות על האלמנטים שמרכיבים את העדשה, והתפקיד שלו הוא למנוע הבהקים והשתקפויות. בנוסף, הוא גם עוזר להגדיל את כמות האור שהעדשה קולטת. כיום כמעט כל העדשות בשוק מגיעות עם ציפוי אופטי כלשהו, ובלעדיו לא נוכל לקבל תמונות באיכות מאוד גבוהה ומקצועית.

איך מנקים עדשות סוני

עדשה נקייה תספק לנו תמונות יותר חדות, ותצליח להכניס יותר אור למצלמה. הרבה עדשות סוני מגיעות עם מאפיינים שונים שמגנים עליהן מתנאי מזג האוויר, אבל אנחנו עדיין צריכים לשמור עליהן ולתחזק אותן.

אם אנחנו רוצים לנקות את העדשה שלנו כמו שצריך, אז אנחנו צריכים לעקוב אחרי הצעדים הבאים:

  1. כדי לבדוק איפה האבק נמצא, אנחנו צריכים להדליק את המצלמה שלנו, לסובב את העדשה ולראות בעינית או במסך של המצלמה, אם האבק זז יחד עם העדשה או לא.
  2. כדי לנקות רק את העדשה, אנחנו צריכים לקחת מטלית בד חלקה ולנגב איתה את העדשה.
  3. לאחר מכן ניקח מפוח אוויר קטן, ונעיף באמצעותו את האבק שנשאר על העדשה.
  4. אם יש אבק שנדבק לעדשה, אז אנחנו צריכים להשתמש בעט מיוחד לניקוי עדשות, ולטפוח איתו בעדינות על הזכוכית עד שהיא נקייה.
  5. כדי לנקות את החלק האחורי של העדשה אנחנו יכולים להשתמש במפוח האוויר או בעט לניקוי עדשות.
  6. כדי לנקות את חיישן התמונה של המצלמה, אנחנו צריכים להפעיל את המצלמה על מצב הניקוי שלה.
  7. אחרי זה, אנחנו צריכים לכבות את המצלמה ואז להפעיל אותה מחדש.
  8. כשהמצלמה חושפת את חיישן התמונה, אנחנו צריכים לנקות אותו באמצעות מפוח האוויר. אנחנו גם יכולים קודם לסובב את המצלמה ככה שהחיישן יפנה לכיוון הרצפה, ורק אז לנקות אותו באמצעות מפוח האוויר.
  9. גם לחיישני תמונה יש עטי ניקוי מיוחדים שמיועדים בשביל לנקות אותם.

עדשות סוני: שאלות נפוצות

סימן שאלה גדול

אם עדיין נשארו לכם כמה שאלות בנוגע לעדשות של סוני שלא ענינו עליהן, אז תקראו את התשובות שלנו לשאלות הבאות. אנחנו מקווים שהן יוכלו לעזור לכם לבחור את העדשה שהכי טובה בשבילכם.

מה היא טכנולוגיית ה-OSS שמגיעה עם עדשות סוני?

המשמעות של האותיות OSS, היא: Optical SteadyShot. זאת בעצם הטכנולוגיה של סוני לייצוב תמונות. המאפיין הזה קיים רק בעדשות מסוג E של סוני. הטכנולוגיה הזאת משתמשת בחיישנים שונים, כדי לגלות תנועות כלשהן בזמן צילום התמונות, ואז היא מתקנת אותן, באמצעות פעולות אופטיות שונות.

איפה מייצרים עדשות סוני?

חברת סוני היא תאגיד יפני, והמפעלים שלה מפוזרים בכל רחבי אסיה. המפעלים העיקריים שלה נמצאים בסין, תאילנד ויפן.

מה זה עדשת G של חברת סוני?

עדשות ה-G של סוני הן עדשות בתקן איכות מאוד גבוה, ובעצם הן העדשות הכי איכותיות ומקצועיות שקיימות כיום במבחר המוצרים של החברה. סוני מתייחסת לעדשות שכלולות בסדרת המוצרים הזאת בתור העדשות המקוריות של החברה, שמגיעות עם כל המאפיינים האופטיים שייחודיים רק לסוני.

עדשות סוני: סיכום ושורה תחתונה

צלם עם קובע אופנתי מצלם את המסך ועוצם עין אחת בשדה תעופה

כשחברת סוני רק נכנסה לתחום הצילום העדשות שלה לא היו העדשות הכי טובות בשוק, אבל מאז היא עשתה דרך ארוכה, ותיקנה את כל הבעיות של העדשות שלה. היום, העדשות של סוני כבר מתחרות במוצרים של השמות הכי גדולים בתעשיית הצילום, כמו קנון וסיגמה.

חשוב לזכור שאנחנו חייבים לבדוק איזה סוג של חיבור יש לעדשה שאנחנו רוצים לקנות, כי סוני מייצרת מצלמות עם חיבורים מיוחדים שמתאימים רק לעדשות שלה. יחד עם זאת, היום יש כבר עוד 3 חברות, כמו סיגמה, שהחליטו להתחיל לייצר עדשות עם חיבורים מסוג A ו-E, כדי להצליח להשתלב בתוך השוק של בעלי המצלמות של סוני.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button